gototopgototop
Wednesday 14 November 2018
 

«Επτανησιακές γλωσσικές "ετερότητες" στη Λευκάδα και τα Κύθηρα»

Η ΙΟΝΙΟΣ Βιβλιοθήκη της ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ, ο Όμιλος για την Unesco Τεχνών, Λόγου και Επιστημ...

Στους ρυθμούς του Ιονίου

Η ΕΝΩΣΗ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ σε συνεργασία με τον Ελληνικό Πολιτιστικό Σύλλογο Παραδοσιακών Χορών «ΗΓΕ...

Προσφορά Πολιτισμού από την Ένωση Επτανησίων Ελλάδας και το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων

 Το Δ.Σ. της Ένωσης Επτανησίων Ελλάδας τιμώντας την 154η επέτειο της Ένωσης των Επτανήσων με τη...

Οι τελευταίοι ριζοσπάστες του Νικόλαοου Ε. Καραπιδάκη

ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΕΣ   Κεντρική Ομιλία από τον Καθηγητή του Ιονίου Πανεπιστημίου κ. Νικό...

Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα

    Καλή Ανάσταση Καλό Πάσχα   Δ.Σ ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ    ...

  • Διαφήμιση

Τα Ιόνια Νησιά

Δελτίο Τύπου μετάδοσης συναυλίας «Απ’ τα Επτάνησα στις μουσικές του κόσμου» - Βel canto d’ amore

 

Πέμπτη, 12 Ιούνιος 2014 16:08

 

Αθήνα 12/6/2014

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Το Σάββατο στις 14 Ιουνίου 2014, και ώρα Ελλάδας 14:00 - 15:00, θα μεταδοθεί από τη Δημόσια τηλεόραση (ΝΕΡΙΤ) και μέσω WebTV, το Α΄ μέρος, (Επτανησιακά άσματα: η Σερενάτα Ξηρέλλη, η Ψαρόβαρκα, ο Νυχτομπάτης, Είσαι το λιμάνι μου, Ουράνιο πλάσμα, η Πεσσαδιάνα, Όμορφη και παράξενη πατρίδα κ.α.)  από την μεγάλη καλλιτεχνική  συναυλία,

 

«Απ’ τα Επτάνησα στις μουσικές του κόσμου»

 

Βel canto d’ amore

 

 

   

Διονύσης Φλεμοτόμος: Η Γκιόστρα της Ζακύνθου

 

Δευτέρα, 26 Νοέμβριος 2012 12:50

 

Η ΓΚΙΟΣΤΡΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

 

 

 

 

Γράφει ο Διονύσης Φλεμοτόμος



 Τρεις ήταν οι κυριότερες και πιο χαρακτηριστικές εκφράσεις του Ζακυνθινού Καρναβαλιού: οι περίφημοι χοροί, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια γίνονταν στα δύο μεγάλα Καζίνα της πόλης, το Ρωμιάνικο και το Λομπαρδιανό, το λαϊκό θέατρο δρόμου, οι γνωστές «Ομιλίες», που πάνω τους στηρίχτηκε η νεοελληνική δραματουργία και η Γκιόστρα, ένα αληθινό υπερθέαμα της εποχής, το οποίο παρά τον καθαρά αριστοκρατικό του χαρακτήρα, μια και στους έφιππους αγώνες του λάβαιναν μέρος μόνο οι ευγενείς, οι γραμμένοι στο Libro d’ Oro, είχε και έντονο λαϊκό ενδιαφέρον, με την συμμετοχή όλων των κατοίκων και των τάξεων του νησιού, των αστών, των ποπολάρων και των χωρικών, οι οποίοι το παρακολουθούσαν ανελλιπώς, πόνταραν στους συμμετέχοντες, παθιάζονταν μ’ αυτούς που υποστήριζαν και τους επευφημούσαν με φανατισμό, όταν νικούσαν.

 

 

   

Σέλινο του κηπουρού - Έκτορας Μποτρίνι

 

Τρίτη, 16 Οκτώβριος 2012 19:50

 

 

Σέλινο του κηπουρού - Έκτορας Μποτρίνι
 

 

   

Νίκος Πετρόχειλος: ''Το αγωνιστικό πνεύμα του επτανησιακού λαού''

 

Τετάρτη, 07 Μάρτιος 2012 20:26

 

Η ομιλία του πανεπιστημιακού καθηγητή και κοσμήτορα του Δημοτικού Λαϊκού Πανεπιστημίου Αγίας Παρασκευής

κ.Νίκου Πετρόχειλου στα πλαίσια της επαναληπτικής ετήσιας απολογιστικής Γενικής Συνέλευσης της
''ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΤΑΝΗΣΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ'' με θέμα:

     ''Το αγωνιστικό πνεύμα του επτανησιακού λαού''     

 

  Μιλώντας πριν από μια τριακονταετία περίπου, με την ευκαιρία των εθνικών επετείων της 26ης και της 28ης Οκτωβρίου, στην αίθουσα τελετών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, είχα παρατηρήσει κάποια πράγματα που νομίζω πως και σήμερα και πάντοτε  θα έχουν την αξία τους. ΄Ελεγα συγκεκριμένα ότι «μέσα σ’ ένα κόσμο παράλογο και άφρονα, όπου η προσπάθεια καταστροφής έχει αναμφισβήτητα το προβάδισμα, αν συγκριθεί με τις απεγνωσμένες προσπάθειες για την αναχαίτισή της, μέσα σ’ ένα κόσμο τεχνητής μαγείας, όπου το εντυπωσιακό και το φοβερό συμπλέκονται και συγκρούονται κατά τρόπο περίεργο και επικίνδυνο, μέσα σ’ ένα κόσμο παράλογου πλούτου και ανατριχιαστικής φτώχειας, όπου η επιδεικτική σπατάλη προκαλεί απαράδεκτα την αναγκαστική λιτότητα, μέσα σ’ έναν κόσμο που, αν και έχει οργανωθεί αριστοτεχνικά για να μας προφυλάξει από το φόβο, δεν μπορεί - για να θυμηθώ τη φράση του Κικέρωνα στον Pro Milone λόγο του,[1] - να μας κάνει να μη φοβόμαστε χωρίς κάποιο φόβο, μέσα σ’ ένα τέτοιο όμοιο και παρόμοιο κόσμο κάθε ομιλία για ιδέες και ιδεώδη ηχεί παράδοξα και παράλογα, λόγος ειρωνείας σ’ ένα περιβάλλον εχθρικό, λόγος άκαιρος και άστοχος, λόγος περιττός. Έτσι, αυτός που ακόμα αισθάνεται την ιδέα ως οργανικό στοιχείο της ιστορικής του ουσίας, αυτός που νιώθει την ανάγκη να μιλήσει και να στοχαστεί στα πλαίσια του Λόγου και του ονείρου, αυτός που έχει την αίσθηση ή την ψευδαίσθηση ότι του επιτρέπει ακόμα η περιρρέουσα ατμόσφαιρα να είναι ον “χαρίεν”, δηλαδή ον ανθρώπινον,[2] αυτός ο άνθρωπος θα εξακολουθήσει με ποικίλους τρόπους να αντιδρά διακηρύσσοντας το “πιστεύω” του, το “πιστεύω” της φυλής του, έτσι όπως ο ίδιος το ζει σε ποικίλους τόνους και χρώματα.

 

 

   

Σελίδα 1 από 13